Őri Duma Háza

interjúk

2018. november 21. - Nánássy Imre

Interjúk

A sofőr világ!


Nagyon keveset tudunk erről a világról. Sok sztereotípia kering az emberek körébe. Sokan nem is tudják, vagy nem foglalkoznak vele, hogyan jutnak el a kiválasztott megvett vagy megrendelt termék a boltokba, gyárakba. 

Amióta le mászót az ember a fáról, és elkezdett kereskedni, azóta létezik ez a szakma. Hisz, Á-ból, B-be, mindig is el kellet juttatni a termékeket. Ez, ma sem változott csak modernebb és egyre gyorsabb lett. A piac a gyorsaságot, mint piaci árut kedveli. Nem számítva semmi. Az érvényesül, aki rövidebb idő alatt juttatja el a terméket és olcsón a végcélig.

De, nézzük csak meg, kiknek köszönhető mind ez!


E szakma futói, az az lovagjai a furgonosok. A nagyobb súlyt és  lassabban közlekedők, akik a kényelmesebb királyi osztályt képviselik, a teher illetve a kamionosok. E két kategória közt állandó hierarchia harc dúl. Bár ezt egy generált harc, ugyanis, egyik se létezik a másik nélkül, és minden kategória a világ csavargói osztályába tartozik.A furgonos osztály, a nagyobb kategória ugródeszkája. Innen indul minden ki, bár ezt sokan el felejtik, azért ez így van.Míg a furgonokra ugyan az a szabály vonatkozik, mint a nagyobb testvérekre, de nehéz ellenőrizni, vagy meg csípni őket a hatóságoknak. Addig a nagyokat köti a digitális menet író berendezés ami a napi 24 órát foglalja magába, szakmai nyelven, tahógráf ként ismernek a legtöbben.


Míg a furgonosoknak csak egy kézi alapon, kötelezően írni kellene a tehergépjármű menetlevelet, amit lehet nemzetközi illetve belföldi is. Amit csak úgy hívnak a szakmán belül, hogy láz lap. Ez A-ból adódik hogy a rajzolt tevékenységi ábra pont úgy néz ki mint egy kórházi láz lap. Ami szerint a napi 24 órát kellene, hogy magába foglalja.

A következő képen kellene ki néznie. 4 1/2 óra vezetés 45p pihenő, utána megint 4 1/2 óra vezetés, és 11 óra pihenő.

Minden fuvarozásban tevékenykedőre ezek a szabályok vonatkoznak.A részletekbe nem mennék bele,hogy s mint lehet játszani vele stb. Erre rengeteg okfejtés van az interneten.Persze e szakma nem csak ebből áll! Tulajdonosok, Speditőrök akik nélkül szinten nem menne senki sehova. Na meg a megbízók, raktárak, gyárak stb.


Én a furgonos világban töltöttem el 18 évet, ami alatt hivatalosan kisebb kerekítéssel elértem az 5 millió kilométert. Csak szemléltetést képen. A föld kerülete, 40075 km, 124 szer kerültem meg.A föld Hold távolsága, 384400 km 13 szór jártam meg. Ja! és a föld nap közt pedig, 149600000 km. Na! ez tényleg messze van!

Innen jött az ötlet, hogy ezt a különleges világot a benne élők szemszögéből mutatom be. Sofőrök, Speditőrök, Cégek. Ennek az első úttörője jó barátom vállalkozott mint sofőr, Trencsényi Zsolt. Köszönöm neki, hogy el indította ezt a interjú sorozatot.


Trencsényi Zsolt
"Szeretni kell, de figyelembe kell venni a pénzt is. Ha nem jó, váltani kell, nincs értelme várni. Ahol Rosszak a körülmények, általában azok is maradnak! Igen, van, hogy lenéznek, mert furgonos vagyok engem, nem Pápa! Én több vagyok, mint te, de ehhez úgy is kell viselkedni!!!"




Tóth Annamari
Válasz egy olyan szakmát, amit szeretsz és nem kell többet dolgoznod”
Tóth Annamária
Gulyás Ádám







"Ezt a melót nagyon lehet élvezni és nagyon lehet utálni is. Aki szereti csinálni, annak is be-be csúszik egy-két rosszabb nap, amikor „menstruál” és a pokolba kívánja az egészet, de aztán kisimul minden és az élet megy tovább."
Gulyás Ádám >itt<

Dankó István



"Rögtön leszögezném, úgy gondolom ez egy szakma! Ugyan, úgy ahogy egy kertésznek tudnia kell, mit hogyan kell beoltani,"
Dankó István
Győrfi Tamás







"Ez munka, ami egy idő után átfordul életformává, ha akarod, ha nem. Egyszerűen imádom. Menni és „világot látni”."
Győrfi Tamás


Vámosi Imre Norbert
"Ez egy változatos, izgalmas, kihívásokkal, kellemetlenségekkel, kiszolgáltatottságokkal, élményekkel megtűzdelt szakma. Nagyon könnyen érezheti úgy magát az ember, hogy kész!, vége!, betelt a pohár!, de van úgy, hogy szabadnak, felfedezőnek, szerencsésnek is!"
Vámosi Imre Norbert>itt<


Viktor Szeverin


Sokan azt mondják, hogy milyen jó nekünk, látjuk az egész világot, közben meg csak vezetünk. Mondok egy példát. kívülről csak ennyit lát vagy hall az ismerősöm, hogy most épp Portugáliában vagyok, két nappal később már teszem azt Angliában vagy Svédországban és így tovább. De a dolog ennél picit összetettebb. Azt nem tudják, látják, hogy például egy Portugál út két nap folyamatos vezetésből áll, mindössze pár óra alvásidővel.  Viktor Szeverin


Kenéz Péter
"Ez nem egy szakma,ez ez egy életforma, ez egy szerelem, ezt szerető szível lehet csak csinálni."Kenéz Péter





"A furgonozásba, teljesen véletlenül, szükség alapon cseppentem, de disznó szerencsém volt, hogy az elején együtt dolgozhattam egy, két igazi profival, és elleshettem, tanulhattam hasznos, és persze haszontalan dolgokat tőlük…" Kolarits Gábor


Muszka János
"Hivatalosan 2012 be kezdtem a furgonozást. Vállalkozásnak indult Európa- Ukrajna-Európa vonalon. Nem részletezném, hogy miért? 2015-től, mint sofőr koptatom Európa utjait. Miért pont a furgon? Szeretek vezetni és a furgonnal szabad vagy. Ezt nehéz elmagyarázni. Érezni kell."

















A bejegyzés trackback címe:

https://imrenanassy.blog.hu/api/trackback/id/tr6214663243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Imre Nánássy 2018.11.17. 07:40:11

Ha szeretnéd elmondani a történeted, vagy csak van véleményed. Ne fogd vissza magad.
süti beállítások módosítása